Είστε το άτομο που πάντα υπάρχει ένα μικρό πλήθος γύρω του: στο γραφείο, στις εξόδους, παντού. Πηγαίνετε στη δουλειά πρώτοι και φεύγετε τελευταίοι.
Οι συνάδελφοι έρχονται σε εσάς για βοήθεια, ακόμη κι όταν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν δεν έχει να κάνει με τη δουλειά, αλλά με κάτι προσωπικό τους. Πάσχετε από το σύνδρομο του αναντικατάστατου και φυσικά δεν ευθύνεστε μόνο εσείς γι΄αυτό, αλλά πρέπει να απαλλαγείτε από αυτό άμεσα.
Σύμφωνα με τη Lorraine Tilbury, ιδρύτρια της εταιρείας επαγγελματικού σχεδιασμού και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού “HorsePower International”, τα σοβαρά προβλήματα αρχίζουν από τη στιγμή που ο εργαζόμενος σταματά, ξεχνά ή δεν ενδιαφέρεται πια να πει “όχι” σε όσα του ζητάνε, ειδικά αν αυτές οι αξιώσεις έχουν ανθρώπινο περιτύλιγμα, δηλαδή ένας συνάδελφος ζητά τη βοήθεια σας για να αντεπεξέλθει στον όγκο εργασίας που του έχουν αναθέσει ή επαινετικό, τύπου “ανάλαβε το εσύ, γιατί εσύ θα τα καταφέρεις καλύτερα από τους άλλους”.
Η Tilbury συμβουλεύει να εγκαταλείψετε άμεσα μερικές υποχρεώσεις και εάν έχετε ξεμάθει να λέτε “όχι” στη δουλειά, τότε εξασκηθείτε στην άρνηση εκτός γραφείου, κάνοντας μικρά πειράματα κι ασκήσεις στην καθημερινότητα σας: για παράδειγμα, πηγαίνετε σε ένα κατάστημα, ζητήστε από την πωλήτρια απολύτως συγκεκριμένο είδος, χρώμα και μέγεθος ενός ρούχου που σας αρέσει και αν γυρίσει πίσω με κάτι παρόμοιο, αλλά όχι αυτό που ζητήσατε, μην μπείτε στη διαδικασία να το διαπραγματευτείτε. Πείτε “όχι” και αποχωρήστε από το κατάστημα, χωρίς να αγοράσετε απολύτως τίποτα, που δεν θέλατε εξ αρχής.
Πηγή: www.lifo.gr
