Ιανουάριος 1972. Ο David Bowie ξεκινά το 18μηνο tour… του και διασχίζει τρεις ηπείρους.
Τα άλμπουμ, που έχουν κυκλοφορήσει εκείνη την εποχή, τιτλοφορούνται «Ziggy Stardust and the Spiders from Mars» και «Aladdin Sane».
Πέραν της μουσικής κληρονομιάς που αφήνει σε εμάς, ταξιδεύοντας προς τους φίλους του «τ’ αστέρια», Bowie μας χαρίζει τον Ziggy Stardust, την περσόνα που ο ίδιος υποστήριξε άριστα, έχοντας αντίκτυπο στα φύλα, στη μόδα, στο performance και χαρακτήρισε ολόκληρο το glam rock κίνημα των 70s.
Τα φανταχτερά, κυματιστά, πάντα φαντασμαγορικά κοστούμια του αείμνηστου Ziggy ανήκουν στην δημιουργική ματιά του Ιάπωνα σχεδιαστή, Kansai Yamamoto. Ο ίδιος δηλώνει πως δεν περίμενε ποτέ να έχουν τα παράξενα ρούχα του με τα αρχιτεκτονικά σχέδια τόσο μεγάλη επιρροή στη rock’n’roll σκηνή.
Kansai Yamamoto
Ο Yamamoto, μιλώντας στον συντάκτη και φωτογράφο Kazumi Asamura Hayashi, θυμάται την πρώτη φορά που συναντήθηκε με τον Bowie.
«Στην πραγματικότητα δεν είχα ιδέα ποιος είναι ο David Bowie μέχρι που τον είδα να φοράει τα ρούχα μου στη σκηνή, στο Radio City Music Hall στη Νέα Υόρκη. Δεν ήξερα πόσο βαθιά ταλαντούχος ήταν», δηλώνει, συμπληρώνοντας πως αντίστοιχο θέμα αντιμετώπισε και με την Lady Gaga.
«Εκείνη την εποχή, ο David Bowie ενδιαφερόταν πολύ για την υπέρβαση του φύλου. Δεν ήξερα τίποτα για τα σχετικά concept, έτσι θυμάμαι ότι σκέφτηκα ‘ουάου’, όταν τον είδα να φορά ρούχα που είχα σχεδιάσει για γυναίκες. Τα ρούχα είχαν επιρροές hinduki, τη μέθοδο του να αλλάζεις γρήγορα κοστούμια στο kabuki. Το κοινό στη Νέα Υόρκη είδε τα ρούχα να μεταμορφώνονται αρκετές φορές κατά τη διάρκεια του show. Συνειδητοποίησα ότι είχα κάνει κάτι πολύ cool όταν όλοι στο κοινό σηκώνονταν και χειροκροτούσαν».
Ο Kansai, αναφερόμενος στον μοναδικό καλλιτέχνη, λέει χαρακτηριστικά πως «οι καλύτεροι άνθρωποι στον κόσμο έχουν ξεχωριστές προσωπικότητες , που είναι εντελώς εκτός των κανονικών δεδομένων».
Στον χώρο της μόδας, ακούγεται πως ο Ιάπωνας σχεδιαστής πιστεύει ότι το έργο του ενέχει την Ιαπωνική ομορφιά. Ο ίδιος απαντά:
«Γιατί ο Andy Warhol είχε εμμονή με τις κονσέρβες; Το ίδιο ισχύει και με εμένα, αλλά εγώ ακολουθώ ιαπωνικά μοτίβα. Κάθε καλλιτέχνης έχει αυτό που τον χαρακτηρίζει. Συχνά χρησιμοποιώ ιαπωνικά μοτίβα και μερικές φορές αναρωτιέμαι αν τα επιλέγω επειδή είμαι Ιάπωνας. Έχοντας ταξιδέψει τόσο πολύ στον κόσμο και σε χώρες με τόσο διαφορετικά backgrounds, μερικές φορές αναρωτιέμαι από που είμαι στην πραγματικότητα. Φυσικά είμαι Ιάπωνας και φυσικά σκέφτομαι τον εαυτό μου ως Ιάπωνα».
Τα μελλοντικά σχέδια του Kansai αφορούν ένα ταξίδι στην Πόλη και μια επίδειξη – πρόκληση για εκείνον, αφού η έμπνευση του αντλείται κυρίως από το Θιβέρ, την Κίνα, την Ινδία.
Σαν προσωπικότητα αυτοχαρακτηρίζεται ως «δυναμικός», «όχι τελειομανής», «αντάξιος των προσδοκιών του». Θέλει, λέει, να τον θυμούνται ως έναν άνθρωποι που φάνηκε αντάξιος όσων έλεγε. Και αυτό θα κάνει μέχρι να φύγει από τη ζωή.
Όσο για την μεγαλύτερη επιθυμία του; «Να είναι τόσο φανταχτερός, όσο κανείς άλλος εκεί έξω, άσχετα με την ηλικία του».
Μαρία Χάλαρη
Διαβάστε επίσης:



